Формування органів громадського самоврядування ЗНЗ

Взаємодія з органами місцевого самоврядування, громадськістю є переважно в компетенції керівника закладу. Директор активно співпрацює з Радою навчального закладу, батьківським та учнівським комітетами, профспілкою. Все це дає підставу говорити про децентралізацію адміністративної влади, посилення процесів громадсько-державного управління.

На початок 2017 року в навчальному закладі функціонують:

1) Рада школи, що складається з різних категорій учасників навчально-виховного процесу: учнів, батьків, педагогів, членів адміністрації. Вона діє відповідно до Примірного положення про Раду загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом МОНУ від 27.03.2001 № 159, вирішує питання як безпосередньо пов’язані з організацією навчально-виховного процесу, так і щодо проведення оздоровчої та культурно – масової роботи, зокрема спільно з адміністрацією розглядає та затверджує річний план роботи школи і здійснює контроль як за його виконанням, так і за виконанням Статуту закладу; затверджує режим роботи школи, Правила внутрішньо шкільного розпорядку; вносить пропозиції щодо профільності навчання, доцільності вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів; розглядає кандидатури на представлення до нагородження випускників медалями та грамотам; здійснює громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів тощо;

2) Батьківська рада – колегіальний орган – представник інтересів батьківської громадськості школи; діє відповідно до Примірного положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.06.2004 р. № 440. Метою Батьківської ради є, першочергово, захист законних прав, інтересів і свобод дітей в органах громадського самоврядування школи та допомога педагогічному колективу в реалізації завдань загальної середньої освіти. У своїй компетенції Батьківська рада має такі питання, як:

- участь в організації оздоровлення учнів, сприяння покращенню харчування дітей і дотримання санітарно – гігієнічних та матеріально – технічних умов функціонування навчального закладу; установлення зв’язків з місцевими організаціями, підприємствами, щодо надання фінансової та матеріально – технічної допомоги школі з питань її благоустрою та забезпечення в ній оптимальних санітарно – гігієнічних умов;

- ініціювання й надання пропозицій щодо матеріальної допомоги учням, що потребують соціально – економічної підтримки, щодо стимулювання діяльності педагогічних працівників і результативності виступів учнів, переможців олімпіад (конкурсів, змагань тощо), батьків, що активно беруть участь у життєдіяльності школи тощо.

3) Піклувальна рада –створена 20.05.2002 відповідно до п. 65 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою КМУ від 14.06.200 № 964.

Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян.

Основними завданнями піклувальної ради є:

  • співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами;
  • поліпшення умов навчання, виховання;
  • сприяння зміцненню навчальної, наукової, матеріальної, технічної, спортивної бази;
  • сприяння проведенню виховних заходів, здоров’язберігаючих заходів;
  • сприяння соціально-правовому захисту учасників навчально-виховного процесу;
  • стимулювання творчої праці вчителів та учнів.

Голова піклувальної ради – Головатенко В.І. (керівник благодійного фонду «Відродження»)

Члени піклувальної ради:

  • Жебровська Ф.І. – директор ПАТ «Фармак»
  • Бондар Б.В. – генерал-майор інженерних військ ЗСУ
  • Мальков М.І. – генерал-лейтенант Державної спеціальної служби транспорту
  • Олексійчук П.В. – голова ПК ПАТ «Фармак»

4) Учнівське самоврядування – представник інтересів учнів школи. Його структура і система залучення учнів у роботу з вирішення загальношкільних завдань відпрацьована і коригується з системою правового виховання та виховної роботи в цілому. Рада учнівського самоврядування вносить пропозиції до планування навчально – виховної роботи. Відіграє важливу роль у профілактиці правопорушень, у проведенні спортивних та культурно – масових заходів.

З кожною з означених структур керівник навчального закладу працює в межах спланованих заходів. Головне – завжди діяти в інтересах дитини, забезпечувати всебічну реалізацію її конституційних прав і базових свобод.

Окремою лінією взаємодії з громадськістю керівного складу школи останнім часом проходить підтримка та реалізація зв’язків з урядовими та неурядовими організаціями, що опікуються проблемами освіти:

- Інженерні війська збройних Сил України.

- Державна спеціальна служба транспорту.

- ПАТ «Фармак».

- Благодійний фонд «Відродження».

- Спілка ветеранів мікрорайону «Куренівка».

Укладені угоди з :

- Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді МОН України (НЕНЦ).

- «Європейським університетом».

- Національним педагогічним університетом ім. М.П. Драгоманова.

- Науково – дослідним інститутом Національного університету фізичного виховання і спорту України.

- Державним будинком дітей та юнацтва «Вітряні гори».

- Київським міжнародним університетом.

- НВК «СЗШ № 2- гімназія» м. Трускавець.

- Міжрегіональною Академією управління персоналом.

- Дибинецьким НВК с. Дибинці, Богуславський район.

- Університетом «Україна».

- Дошкільним навчальним закладом № 163.

Кiлькiсть переглядiв: 1004