Формування органів громадського самоврядування ЗНЗ
Взаємодія з органами місцевого самоврядування, громадськістю є переважно в компетенції керівника закладу. Директор активно співпрацює з Радою навчального закладу, батьківським та учнівським комітетами, профспілкою. Все це дає підставу говорити про децентралізацію адміністративної влади, посилення процесів громадсько-державного управління.
На початок 2017 року в навчальному закладі функціонують:
1) Рада школи, що складається з різних категорій учасників навчально-виховного процесу: учнів, батьків, педагогів, членів адміністрації. Вона діє відповідно до Примірного положення про Раду загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом МОНУ від 27.03.2001 № 159, вирішує питання як безпосередньо пов’язані з організацією навчально-виховного процесу, так і щодо проведення оздоровчої та культурно – масової роботи, зокрема спільно з адміністрацією розглядає та затверджує річний план роботи школи і здійснює контроль як за його виконанням, так і за виконанням Статуту закладу; затверджує режим роботи школи, Правила внутрішньо шкільного розпорядку; вносить пропозиції щодо профільності навчання, доцільності вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів; розглядає кандидатури на представлення до нагородження випускників медалями та грамотам; здійснює громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів тощо;
2) Батьківська рада – колегіальний орган – представник інтересів батьківської громадськості школи; діє відповідно до Примірного положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.06.2004 р. № 440. Метою Батьківської ради є, першочергово, захист законних прав, інтересів і свобод дітей в органах громадського самоврядування школи та допомога педагогічному колективу в реалізації завдань загальної середньої освіти. У своїй компетенції Батьківська рада має такі питання, як:
- участь в організації оздоровлення учнів, сприяння покращенню харчування дітей і дотримання санітарно – гігієнічних та матеріально – технічних умов функціонування навчального закладу; установлення зв’язків з місцевими організаціями, підприємствами, щодо надання фінансової та матеріально – технічної допомоги школі з питань її благоустрою та забезпечення в ній оптимальних санітарно – гігієнічних умов;
- ініціювання й надання пропозицій щодо матеріальної допомоги учням, що потребують соціально – економічної підтримки, щодо стимулювання діяльності педагогічних працівників і результативності виступів учнів, переможців олімпіад (конкурсів, змагань тощо), батьків, що активно беруть участь у життєдіяльності школи тощо.
3) Піклувальна рада –створена 20.05.2002 відповідно до п. 65 Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою КМУ від 14.06.200 № 964.
Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян.
Основними завданнями піклувальної ради є:
- співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами;
- поліпшення умов навчання, виховання;
- сприяння зміцненню навчальної, наукової, матеріальної, технічної, спортивної бази;
- сприяння проведенню виховних заходів, здоров’язберігаючих заходів;
- сприяння соціально-правовому захисту учасників навчально-виховного процесу;
- стимулювання творчої праці вчителів та учнів.
Голова піклувальної ради – Головатенко В.І. (керівник благодійного фонду «Відродження»)
Члени піклувальної ради:
- Жебровська Ф.І. – директор ПАТ «Фармак»
- Бондар Б.В. – генерал-майор інженерних військ ЗСУ
- Мальков М.І. – генерал-лейтенант Державної спеціальної служби транспорту
- Олексійчук П.В. – голова ПК ПАТ «Фармак»
4) Учнівське самоврядування – представник інтересів учнів школи. Його структура і система залучення учнів у роботу з вирішення загальношкільних завдань відпрацьована і коригується з системою правового виховання та виховної роботи в цілому. Рада учнівського самоврядування вносить пропозиції до планування навчально – виховної роботи. Відіграє важливу роль у профілактиці правопорушень, у проведенні спортивних та культурно – масових заходів.
З кожною з означених структур керівник навчального закладу працює в межах спланованих заходів. Головне – завжди діяти в інтересах дитини, забезпечувати всебічну реалізацію її конституційних прав і базових свобод.
Окремою лінією взаємодії з громадськістю керівного складу школи останнім часом проходить підтримка та реалізація зв’язків з урядовими та неурядовими організаціями, що опікуються проблемами освіти:
- Інженерні війська збройних Сил України.
- Державна спеціальна служба транспорту.
- ПАТ «Фармак».
- Благодійний фонд «Відродження».
- Спілка ветеранів мікрорайону «Куренівка».
Укладені угоди з :
- Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді МОН України (НЕНЦ).
- «Європейським університетом».
- Національним педагогічним університетом ім. М.П. Драгоманова.
- Науково – дослідним інститутом Національного університету фізичного виховання і спорту України.
- Державним будинком дітей та юнацтва «Вітряні гори».
- Київським міжнародним університетом.
- НВК «СЗШ № 2- гімназія» м. Трускавець.
- Міжрегіональною Академією управління персоналом.
- Дибинецьким НВК с. Дибинці, Богуславський район.
- Університетом «Україна».
- Дошкільним навчальним закладом № 163.