ЗАТВЕРДЖУЮ

ДИРЕКТОР ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ І-ІІІ СТУПЕНІВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА № 2 ІМЕНІ Д.КАРБИШЕВА З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ» ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЄВА

НІКУЛІНА Л.М.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ І-ІІІ СТУПЕНІВ «СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА №2 ІМ. Д.КАРБИШЕВА З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ» Подільського району м. Києва 5–9 класи, 10 клас, 11 клас 2018-2019 н.р.

Схвалено на засіданні педагогічної ради (протокол № 9 від 23.06.2018 р)

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

І. Загальні засади.

Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів «Спеціалізована школа № 2 ім. Д.Карбишева з поглибленим вивченням предметів природничого циклу» Подільського району м.Києва здійснює свою діяльність на підставі ст. 53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», постанов Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 778 «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад» (постанова Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 778), з урахуванням вимог Концепції профільного навчання в старшій школі, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 11.09.2009 № 854 «Про затвердження нової редакції Концепції профільного навчання у старшій школі», «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» ДСанПіН 5.5.2.008-01 (постанова Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63), власного Статуту, забезпечує одержання учнями загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів:

- Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти

(5-10 класи, постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392);

- Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти

(11 клас, постанова Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 № 24).

У 2017-2018 навчальному році у школі організовано 20 класів (1–11 класи) з загальною чисельністю 470 учнів. У 2018-2019 році в школі заплановано роботу 19класів (1–11 класи) з українською мовою навчання та загальною чисельністю 490 учнів.

За бажанням учнів та їх батьків та у відповідності із Статутом школи та рішенням педагогічної ради та ради школи, згідно спеціалізації навчального закладу створено класи з поглибленим вивченням екології та інших наук природничого циклу (природознавство, основи геології, екологія), посилено за рахунок годин варіативної складової прикладну спрямованість предметів природничого циклу (хімія, біологія, географія), а у 10 класі запроваджено природничий профіль (профільні предмети – астрономія, геометрія; профільні спецкурси – екологія, геологія).

Режим роботи закладу: п’ятиденний навчальний тиждень, одна зміна.

Здобувачами базової середньої освіти можуть бути особи, що здобули початкову освіту, а у старшій профільній школі – особи, що маютьбазову середню освіту.

Загальний обсяг навчального навантаження та орієнтовна тривалість і можливі взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін. Загальний обсяг навчального навантаження здобувачів загальної середньої освіти:

- для 5 класів –2170 годин/навчальний рік;

- для 6 класів – 2380 годин/навчальний рік;

- для 7 класів – 2450 годин/навчальний рік;

- для 8–9 класів – 3780 годин/навчальний рік;

- для 10–11 класів складає 2520 годин/навчальний рік.

Освіта у школі відбувається відповідно до Державних стандартів базової і повної загальної середньої освіти (5-10 класи, постанова Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 №1392; 11 клас, постанова Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 № 24).

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти визначає такий перелік ключових компетентностей: уміння вчитися протягом життя, спілкування рідною/державною й іноземними мовами, математична, компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-комунікаційна, соціальна і громадянська, здоров’язбережувальна, загальнокультурна, підприємницька, а також як предметну називає комунікативну.

Перелік освітніх галузей. Освітні програми укладено за такими освітніми галузями:

Мови і літератури

Суспільствознавство

Мистецтво

Математика

Природознавство

Технології

Здоров’я і фізична культура

Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.

Форми організації освітнього процесу. Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:

формування компетентностей;

розвитку компетентностей;

перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;

корекції основних компетентностей;

комбінований урок.

Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні подорожі, уроки-семінари, конференції, форуми, спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди», урок-дискусійна група, уроки з навчанням одних учнів іншими), інтегровані уроки, проблемний урок, відео-уроки, прес-конференції, ділові ігри тощо.

Практичні заняття та заняття практикуму також можуть будуватися з метою реалізації контрольних функцій освітнього процесу. На цих заняттях учні самостійно виготовляють вироби, проводять виміри та звітують за виконану роботу.

Можливо проводити заняття в малих групах, бригадах і ланках (у тому числі робота учнів у парах змінного складу) за умови, що окремі учні виконують роботу бригадирів, консультантів, тобто тих, хто навчає малу групу.

Вибір форм і методів навчання вчитель визначає самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах окремих предметів.

Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти.

Система внутрішнього забезпечення якості складається з наступних компонентів:

кадрове забезпечення освітньої діяльності;

навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

якість проведення навчальних занять;

моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

оновлення методичної бази освітньої діяльності;

контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти;

створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

Головним завданням, яке має реалізувати заклад у рамках кожної освітньої галує є формування ключових (загальноосвітніх) компетентностей – здатностей, яких набуває кожен учень як суб’єкт освітнього процесу для самовизначення, загального розвитку й самореалізації.

Перелік і зміст ключових компетентностей:

1.Спілкування державною мовою – готовність (здатність) учнів засобами української мови успішно взаємодіяти у процесі розв’язання типових для віку життєвих проблем; сформоване ціннісне ставлення до мови свого народу, наявність досвіду послуговування державною мовою.

2.Спілкування іноземними мовами – готовність (здатність) реалізовувати різноманітні комунікативні наміри у широкому діапазоні особистісних, соціальних і культурних контекстів.

3.Математична грамотність – спроможність особистості застосовувати математичні вміння в реальному житті, працювати з числовою інформацією.

4.Компетентності у природничих науках і технологіях – здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти й оперувати інформацією відповідно до потреб, застосовувати ІКТ у навчанні й повсякденному житті, знаходити, опрацьовувати і систематизовувати інформацію); здатність бути відкритими до інновацій, реалізувати себе в мінливому технологічному, життєвому, навчальному й трудовому середовищі.

5.Інформаційно-комунікаційна компетентність – здатність (готовність) розуміти навколишнє інформаційне середовище, самостійно шукати, добирати й критично аналізувати необхідну інформацію, трансформувати, зберігати та транслювати її й діяти відповідно до своїх цілей і прийнятої в суспільстві комунікаційної етики.

6.Уміння вчитися протягом життя – здатність і внутрішня потреба самостійно здобувати знання і формувати вміння відповідно до поставлених цілей з метою самовдосконалення й самореалізації.

7.Соціальна і громадянська компетентності – усвідомлення громадянської повинності й відповідальності, здатність до реалізації громадянських прав і обов’язків.

8.Підприємницька компетентність – це інтегрована якість особистості, що базується на креативності, творчості, інноваційності, здатності до ризику, спроможності планувати, самоорганізовуватися й організовувати підприємницьку діяльність, утілювати ідеї у сферу економічного життя, розв’язувати конфліктні ситуації, приймати рішення, брати на себе відповідальність, формувати моделі поведінки, необхідні для успішного розв’язання нагальних виробничих проблем.

9.Загальнокультурна – здатність учня усвідомлено сприймати надбання культури як цінність, аналізувати й оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати традиційні для культури українського народу методи самовиховання.

10.Екологічна грамотність і здорове життя – здатність розумно й раціонально користуватися природними ресурсами, усвідомлене ставлення до ролі довкілля для життя й здоровя людини; готовність виявляти активну життєву позицію в питаннях захисту довкілля, дотримуватися здорового способу життя й пропагувати його.

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»– це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

Метою вивчення наскрізної лінії«Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека»є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість іфінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

Освітню програму навчального закладу на 2018-2019 навчальний рік складено на підставі типових освітніх програм, що затверджено Міністерством освіти і науки України.

№ додатку освітньої програми Класи Примітка Варіант Типових освітніх, затверджених Міністерством освіти і науки України
№ 1 5-А,Б
6-А,Б
7-А,Б
8-А,Б
9-А
З поглибленим вивченням окремих предметів Типовий навчальний план для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затверджений наказом МОН від 20.04.2018 № 405 (таблиця № 8)
№ 2 10-А Природничий профіль Типовий навчальний план для загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затверджений наказом МОН від 20.04.2018 № 408 (таблиця № 2)
№ 3 11-А З поглибленим вивченням окремих предметів Типовий навчальний план для загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затверджений наказом МОН від 20.04.2018 № 406 (таблиця № 17)

Специфіка освітнього процесу

(забезпечує спеціалізацію навчального закладу)

Поглиблене вивчення предметів природничого циклу передбачає введення наскрізної змістової лінії «Природничі науки й технології» до всіх навчальних предметів й інтегративний результат їх вивчення, провідна роль у реалізації специфіки навчального закладу належить таким освітнім галузям: «Природознавство», «Математика», «Технології».

У межах галузі «Суспільствознавство» в 5 класі вивчається курс «Історія України (Вступ до історії)». В 6-х класах навчальні предмети „Історія України” та „Всесвітня історія” вивчаються інтегрованим курсом „Всесвітня історія. Історія України”.

У 5–7 класах у межах освітньої галузі «Мистецтво» викладатимуться окремі курси «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво» за рахунок 0,5 год варіативної складової з метою розвитку чуттєво-емоційного та естетичного сприймання навколишнього середовища, асоціативно-образного мислення, цілісного бачення, вміння виділяти основне у явищах та формах.

Клас Предмет Кількість годин Програма
5-А,Б
6-А,Б
7-А,Б
Музичне мистецтво +0,5 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua
5-А,Б
6-А,Б
7-А,Б
Образотворче мистецтво +0,5 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua

Курс за вибором «Етика» є складової освітньої галузі «Суспільствознавство», що формує моральні цінності, моральну культуру та культуру поведінки учнів, поглиблює уявлення про людину та взаємини в суспільстві, цінності суспільства та людства стимулює інтерес учнів до формування діяльних чеснот, практичних умінь та навичок моральної культури, дбайливого ставлення до довкілля.

5-А,Б
6-А,Б
Етика 1 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів «Етика 5-6 класи»

Враховуючи роль російської мови як мови національної меншини мікрорайону школи, з метою задоволення освітніх потреб учнів у вивченні її, для розширення доступу до світових економічних, соціальних, освітніх і культурних надбань. На підставі письмової згоди батьків на вивчення «Російської мови» у 5-7 класах запроваджено факультатив «Російська мова», а в 8-9 класах продовжується вивчення російської мови, як мови національної меншини.

Факультатив

5-А,Б
6-А,Б
7-А,Б
Російська мова 0,5
1
1
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua

Інваріанта складова навчального плану (навчальний предмет)

8-А, Б
9-А
Російська мова +2
+1
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua

З метою посиленням вміння учнів працювати з навчальною книгою, грамотно й лаконічно викладати власні думки на папері збільшено кількість годин на вивчення української мови на 0,5 год

5-А,Б
6-А,Б
7-А,Б
Українська мова +0,5
+0,5
+0,5
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua

Поглиблене вивчення предметів природничого циклу реалізується через поглиблене вивчення предмету «Природознавство» (5 клас), курсів за вибором «Екологія» (8-9 класи), «Основи геології» (8-9 класи).

5-А,Б Природознавство +1 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua

Курси за вибором

8-А
8-Б
9-А
Екологія 0,5
0,5
1
Авторська програму курсу «Основи екології 8-9» (авт. Радченко Т.Д.)
8-А
8-Б
9-А
Надра земні (Основи геології) 2
2
1
Авторська програма курсу «Надра земні (Основи геології)» (авт. Крочак М.Д.)

Навчальною базою для вивчення екології та проведення науково-дослідницьких робіт є Національний еколого-натуралістичний центр МОН України (науковий керівник д.п.н., проф.. ВербицькийВ.В.).

Відповідно до спеціалізації школи з метою реалізації компетентнісного й діяльнісного підходу до навчання предметів природничого циклу, посилення їх прикладної спрямованості збільшено кількість годин на вивчення англійської мови, хімії та географії.

Навчальною базою для вивчення екології та проведення науково-дослідницьких робіт є Національний еколого-натуралістичний центр МОН України (науковий керівник д.п.н., проф.. ВербицькийВ.В.).

Відповідно до спеціалізації школи з метою реалізації компетентнісного й діяльнісного підходу до навчання предметів природничого циклу, посилення їх прикладної спрямованості збільшено кількість годин на вивчення англійської мови, хімії та географії.

Навчальною базою для вивчення екології та проведення науково-дослідницьких робіт є Національний еколого-натуралістичний центр МОН України (науковий керівник д.п.н., проф.. ВербицькийВ.В.).

Відповідно до спеціалізації школи з метою реалізації компетентнісного й діяльнісного підходу до навчання предметів природничого циклу, посилення їх прикладної спрямованості збільшено кількість годин на вивчення англійської мови, хімії та географії.

Навчальною базою для вивчення екології та проведення науково-дослідницьких робіт є Національний еколого-натуралістичний центр МОН України (науковий керівник д.п.н., проф.. ВербицькийВ.В.).

Відповідно до спеціалізації школи з метою реалізації компетентнісного й діяльнісного підходу до навчання предметів природничого циклу, посилення їх прикладної спрямованості збільшено кількість годин на вивчення англійської мови, хімії та географії.

Навчальною базою для вивчення екології та проведення науково-дослідницьких робіт є Національний еколого-натуралістичний центр МОН України (науковий керівник д.п.н., проф.. ВербицькийВ.В.).

Відповідно до спеціалізації школи з метою реалізації компетентнісного й діяльнісного підходу до навчання предметів природничого циклу, посилення їх прикладної спрямованості збільшено кількість годин на вивчення англійської мови, хімії та географії.

Навчальною базою для вивчення екології та проведення науково-дослідницьких робіт є Національний еколого-натуралістичний центр МОН України (науковий керівник д.п.н., проф.. ВербицькийВ.В.).

Відповідно до спеціалізації школи з метою реалізації компетентнісного й діяльнісного підходу до навчання предметів природничого циклу, посилення їх прикладної спрямованості збільшено кількість годин на вивчення англійської мови, хімії та географії.

Навчальною базою для вивчення екології та проведення науково-дослідницьких робіт є Національний еколого-натуралістичний центр МОН України (науковий керівник д.п.н., проф.. ВербицькийВ.В.).

Відповідно до спеціалізації школи з метою реалізації компетентнісного й діяльнісного підходу до навчання предметів природничого циклу, посилення їх прикладної спрямованості збільшено кількість годин на вивчення англійської мови, хімії та географії.

6-А,Б Англійської мови +1 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua
6-А,Б
7-А,Б
Географія +1 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua
7-А,Б Хімія +0,5 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua

З метою визначення особливості розвитку українських земель періоду раннього та пізнього середньовіччя, пошуку спільних і відмінних рис українського й загальноєвропейського розвитку, зародження наукових знань про природу збільшено кількість годин на вивчення Історії України та всесвітньої історії.

7-А,Б
7-А,Б
Історія Україна Всесвітня історія +0,5
+0,5
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua

Одним з актуальних напрямів інноваційного розвитку природничо-математичної освіти є STEM-орієнтований підхід до навчання, сутність якого проявляється у поєднанні міждисциплінарних практикоорієнтованих підходів до вивчення природничо-математичних дисциплін.

Для реалізації STEM-орієнтованого підходу до навчання освітня галузь «Технології» реалізується через вивчення предметів «Технічна творчість», «Креслення» та «Інформатика».

За рахунок перерозподілу годин в межах освітньої галузі «Технології» вилучається 1 год на тиждень «Інформатики» в 8-9 класах та додається у 9 класі на вивчення предмету «Технічна творчість» 2 год на тиждень, а у 8 класах – на вивчення навчального предмету «Креслення» 1 год на тиждень

8-А
8-Б
Креслення +1
+1
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua
9-А
9-Б
Технічна творчість 1+1
1+1
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів www.mon.gov.ua
8-А
8-Б
9-А
Інформатика 2-1
2-1
2-1
Програма для навчальних закладів природничо-математичного профілю

Враховуючи індивідуальні освітні потреби учнів, що виявили бажання продовжити здобуття повної загальної середньої освіти в 2018-2019 н.р. у 10 класі запроваджено природничий профіль та розроблено відвідну освітню програму. Після обговорення та схвалення освітньої програми профільного рівня для 10 класу на батьківських зборах 9-х класів 2017-2018 н.р. педагогічна рада її затвердила.

Природничий профіль навчання у старшій школі передбачає введення наскрізної змістової лінії «Природничі науки й технології» до всіх навчальних предметів й інтегративний результат їх вивчення, провідна роль у реалізації профільного навчання природничого профілю належить таким освітнім галузям: «Природознавство», «Математика», «Технології»

Навчальні предмети, що вивчаються на профільному рівні.

Астрономія (освітня галузь «Природознавства»).

Мета навчання астрономії на профільному рівні передбачає систематизоване вивчення основ системи знань про методи й результати досліджень законів руху, фізичної природи, еволюції небесних тіл і Всесвіту в цілому, вплив космічних явищ на Землю та місце людини у Всесвіті, формування наукового світогляду та наукового стилю мислення учнів на основі сучасної науково-природничої картини світу, оволодіння методами наукового пізнання та усвідомлення астрономічного знання на рівні, потрібному для подальшого його використання в професійній діяльності та продовженні природничої чи технічної освіти.

Геометрія (освітня галузь «Математика»).

Мета навчання геометрії на профільному рівні полягає у забезпеченні свідомого і міцного оволодіння системою математичних знань, навичок і умінь, які потрібні у повсякденному житті імайбутній трудовій діяльності, достатні для вивчення інших природничих предметів та продовження навчання у вищих закладах освіти за спеціальностями природничого профілю.

Вивчення геометрії на профільному рівні передбачає наявність стійкого усвідомленого інтересу кожного учня до природничо-математичних предметів, схильності до вибору в майбутньому професії, пов’язаної з профілем навчання.

10-А
10-А
Астрономія Геометрія +1
+2
Програма для закладів загальної середньої освіти www.mon.gov.ua Програма для закладів загальної середньої освіти www.mon.gov.ua

Базовий навчальний предмет Історія України вивчається у обсязі 2 год/тиждень з них 1,5 год/тиждень інваріантна складова та 0,5 год за рахунок варіативної складової для посилення міжпредметного зв’язку з освітньою галуззю «Природознавство». А саме передбачається вивчення історії України ХХ століття у контексті розвитку природознавства й вкладу українських дослідників у надбання світової цивілізації.

10-А Історія України +0,5 Програма для закладів загальної середньої освіти www.mon.gov.ua

Спеціальні курси, що доповнюють зміст навчального предмета державного освітнього компонента та є обов'язковим для вивчення учнями всього класу розширюють й поглиблюють зміст профілю.

Геологія (освітня галузь «Природознавство»).

Мета вивчення геології, як спецкурсу, що розширює зміст базового природничого предмету «Географія» полягає у поглибленні здобутих учнями в основній школі знань про геологічні процеси (формування гірських порід та мінералів, їх зовнішню та внутрішню будову) й методи досліджень у геології: описова геологія, спектроскопічні методи (інфрачервона спектроскопія, оптична спектроскопія), радіоспектроскопічні методи (електронний парамагнітний резонанс, ядерний магнітний резонанс) тощо.

Екологія (освітня галузь «Природознавство»)

Мета вивчення екології, як спецкурсу, щорозширює зміст базового природничого предмету «Біологія і екологія» полягає у формуванні екологічної культури старшокласників, навичок, фундаментальних екологічних знань, екологічного мислення і свідомості, що ґрунтуються на ставленні до природи як унікальної цінності.

10-А
10-А
Геологія Екологія біосфери +0,5
+0,5

Вибірково-обов’язкові предмети, що було обрано учнями забезпечують посилення прикладної спрямованості профільного навчання й сприяють задоволення освітніх запитів старшокласників у світі сучасних технологій.

10-А
10-А
Інформатика Технології 1
2
Програма для закладів загальної середньої освіти www.mon.gov.ua

З метою належної підготовки до Зовнішнього незалежного оцінювання булообрано факультативний курс «Ділова українська мова».

Клас Назва факультативу Кількість годин Програма
10-А Ділова українська мова 0,5 Програма курсу за вибором «Ділова українська мова» лист МОНУ № 1/9-480 від 07.07.2010

В 11 класі запроваджено екологічний профіль навчання, в рамках якого продовжується поглиблене вивчення предмету «Екологія» 2 год на тиждень на базі Національного еколого-натуралістичного центру Міністерства освіти і науки України.

11-А Екологія +1,5 Програма для 11-річної школи «Екологія» (профільний рівень)

Оскільки математика є мовою природничих наук, її вивчення реалізовано за програмою академічного рівня, що передбачає вивчення окремих курсів «Алгебра» та «Геометрія». Програми академічного рівня з цих предметів забезпечують формування достатнього математичного апарату учнів для обробки результатів спостережень та експериментів на предметах природничого циклу

11-А Математика +2 Програма для 11-річної школи «Математика» (академічний рівень),

Екологічний профіль передбачає розв’язання задач екологічного змісту, проведення лабораторних практикумів, уроків серед природи на предметах природничого циклу й вивчення їх на академічному рівні

11-А Хімія +1 Програма для 11-річної школи «Хімія» (академічний рівень)
10-А Біологія +1 Програма для 11-річної школи «Біологія» (академічний рівень)

Оскільки ЗНО з української мови та Історії України проводиться за програмою академічного рівня, на вивчення цих предметів додано години за рахунок варіативної складової навчального плану

11-А Українська мова +1 Програма для 11-річної школи «Українська мова» (академічний рівень)
11-А Історія України + 0,5 Програма для 11-річної школи «Історія України» (академічний рівень)
11-А Художня культура +0,5 Програма для 11-річної школи «Всесвітня історія» (академічний рівень)

За результатами анкетування учнів 10 класів у 2017–2018 н.р було обрано факультативний курс «Ділова українська мова».

Клас Назва факультативу Кількість годин Програма
11-А Ділова українська мова 0,5 Програма курсу за вибором «Ділова українська мова» лист МОНУ № 1/9-480 від 07.07.2010

Індивідуальні заняття:

Клас Предмет Кількість годин
5-А,Б Математика 1
5-А,Б Англійська мова 0,5
6-А,Б Математика 0,5
6-А,Б Англійська мова 0,5
7-А,Б Хімія 0,5
7-А,Б Біологія 0,5
8-А,Б Географія 0,5
8-А,Б Історія України 0,5
9-А Географія 1
10-А Англійська мова 0,5
10-А Історія України 0,5
11-А Алгебра 0,5
11-А Біологія 1
11-А Історія України 1
Додаток № 4 до освітньої програми на 2018-2019 н.р. СШ № 2 ім. Д.Карбишева з поглибленим вивченням предметів природничого циклу Таблиця № 8 до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня затвердженої наказом МОН від 20.04.2018 № 405
Додаток № 5 до освітньої програми на 2018-2019 н.р. СШ № 2 ім. Д.Карбишева з поглибленим вивченням предметів природничого циклу Таблиця 2 до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня затвердженої наказом МОН № 408 від 20.04.2018 ІІІ ступінь з українською мовою навчання (Природничий профіль)
Додаток № 6 до освітньої програми на 2018-2019 н.р. СШ № 2 ім. Д.Карбишева з поглибленим вивченням предметів природничого циклу Таблиця 17 до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня затвердженої наказом МОН № 406 від 20.04.2018 ІІІ ступінь з українською мовою навчання (поглиблене вивчення окремих предметів)
Розрахунок тижневих годин по спеціалізованій школі № 2 ім. Д. Карбишева з поглибленим вивченням предметів природничого циклу на 2018-2019 н.р.
Кiлькiсть переглядiв: 844